Bloggstart!

Tja allihopa!
Då var de även dags för mig, alex, att blogga. Tänkte att det skulle vara lite intressant för andra att veta vem jag är, även om jag inte kommer avslöja allt ;)
messmöret.blogg.se? Ja, konstigt namn är det väl men o andra sidan älskar jag messmör så varför inte? namnet behöver liksom inte vara så "flashigt".

Vem är jag då?
Mitt namn är som sagt Alexander Holm och är född den 26:e april 1992 (3 dagar kvar till 18år =) ) i den härliga staden Norrköping, med Sveriges absolut finaste dialekt!
Som spädbarn var jag liten, tjock och glad och gillade i stort sett allting. När jag var 4år flyttade min familj till Tyskland, där jag lärde mig språket flytande, gick på något dagis och hade noll intresse för sport(?)
När jag skulle fylla 6år flyttade vi hem till Norrköping, efter att pappa hade fått ett bra jobb tror jag. Eller lades jobbet ner i Tyskland? A juste, så var det och då var tanken att vi skulle flytta till Holland, där jobbet hade flyttats till. Men så blev det ej och är nog glad för det eftersom landet snart ligger under vattenytan.
När jag var 6år var jag ganska "rörlig" av mig, sprang väl lite här och där hela tiden kändes det som, så då var det dags att börja med någon idrott. Först var det Alpint och Friidrott jag började med. Ett år senare började jag med fotboll som alla andra, och det fastnade jag mest för. Slutade med friidrotten vid 9 års åldern, men fortsatte med fotbollen tills jag var 13år. Varför slutade jag med fotbollen? Jo, jag hittade tillbaka intresset för friidrott och ville bli snabbare så vid 13 års åldern började jag springa, på allvar!
Fotbollen fanns inte i tankarna mer, allt handlade om att löpa och bli så bra som möjligt.
Och nu håller jag fortfarande på med löpning, där tävlingsdistanserna ligger mellan 800m-10 000m. Vilket som blir min huvudgren avslöjas i framtiden.
Så här är jag idag!
Kan tillägga att jag går Idrott & Hälsa programmet på John Bauer Gymnasiet, har två katter, älskar Österrike och lite annat som jag troligtvis kommer att nämna framöver.
Det finns en del jobbiga svackor jag har stött på under mina yngre tonårsår, men det låter jag vara hemligt.
God fortsättnig på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0