Eclipse pågång :)

Tjaba!
Har haft ett uppehåll från bloggningen som ni märker. Men det får man leva med ;)
Nu har jag iallafall ätit LCHF i 11dagar, och sinnet har nog aldrig mått så bra som nu. Hehe, skojja bara, visst har jag varit mer ycklig vid andra tillfällen. Men jag mår verkligen BRA av denna kost. Inga humörsvägningar, inga blodsockerfall, ingen bukfylla, inga jobbiga gaser och inget spannmålsätande! Saknar vekligen inte pastan eller riset eller gröten kan jag säga. Kanske brödet, men o andra sidan kan jag njuta av dom feta maträtterna som jag stoppar i mig. Vad sägs som Creme Fraiche, lax, sidfläsk, bacon, smör, grädde, ost, nötter, grönsaker (ej fet dock), kött i all ära utom korv (inehåller potatismjöl) fet yoghurt, mjölk, ägg, makrill och mycket mer. Gott är det iallafall och bra mår jag :)

Men hur går det med träningen då jag i princip äter 0 kolhydrater?
Självklart ligger jag inte på 0% kolhydrater, eftersom det finns lite i grönsaker, mjölk,yoghurt och nötter. Men det är låååångt ifrån de mängder livsmedelsverket rekommenderar. Jag är villig att ersänna att det går tyngre på de intensiva träningspassen, eftersom kroppen är van att använda sig av kolhydrater vid intensivare belastning. Men kroppen kommer att vänja sig vid denna föda, och när den gör det så kommer "Alex tha man" att rusa förbi skogarna i 3min/km fart ;) Tro mig, genom fettförbränning bildas det ingen mjölksyra!!

Och vikten?
Inga problem med den alls. Har snarare gått ner lite i vikt, trots att mitt kaloriintag ligger högre upp nu!?
Vad kan det bero på? Jo, för att fettrik föda förbränner fett, medans kolhydrtatrik föda stoppar förbränningen!
Det ärnågot som det flesta i samhället har blivit hjärntvättade av. Man tror bara att det handlar om att äta fettsnål kost, samt att stoppa i sig mindre kalorier mot vad man förbrukar. Men då kommer man till det stadiet som kallas svält. Det som händer då är att kroppen sparar på fettdepåerna och man blir istället avmusklad! Japp ni hörde rätt. Så om man vill gå ner i vikt ska man äta fett och lite kolhydrater. För fett triggar igång fettförbränningen medans fettsnål stoppar det.
Jag kan dock säga att jag INTE har förlorat några muskler. Gött ;)

Men nu ska jag se eclipse på bio med min syrra!
Ha det gött!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0