Så se på mig, när ljuset blir till mörker...

Haha, tjaba bloggen!
Nu har jag fått melodifestival-abstinens igen! :D
Det är bara för härligt att lyssna på dessa schlagerdängare en mysig onsdagskväll :) Såg nyss på youtube alla svenska melodifestivallåtar genom tiderna (1958-2010). Haha, första året var inte så tokig faktiskt. Dock så finns det ju ett antal favoriter man har genom tiderna. Vad sägs som:
Tommy Nilsson - En dag 1989?
Claes-Göran Hederström - Det börjar verka kärlek banne mig 1968?
Ted Gärdestad - Satelit 1979?
Tomas Ledin - Just nu 1980?
Tommy Körber - Stad i ljus 1988?
Carola Häggqvist (jo, sången var faktiskt bra) - Fångad av en stormvind 1991?
Arvingarna - Eloise 1993?
Roger Pontare - När vindarna viskar mitt namn 2000?

Några klassiker tycker jag iallafall att dessa är. Men det är ju inte så att jag sitter och dunkar full volym på dessa låtar timmar i sträck :P
Men dom finns dock kvar, och kommer alltid göra det, i bakhuvudet trots att man inte lyssnar så mycket på dom mer :)

Nae, sen kan man ju alltid byta ämne. Vad sägs som löpning? :P
Jag har faktiskt beställt hem 3st löparfilmer från internet: Whitout limits med Steve Prefontaine (måste ses för löpare!) Endurance med Haile Gebrselassie och hans karriär till världseliten (också sevärd!) samt Chariots of Fire (ganska långdragen). Finns huuuur mycket löparfilmer som helst att beställa från:
http://runningmovies.com/ ganska passande namn va? :P
men det flesta filmerna finns annars på http://www.amazon.com/
Så har ni någon löparintresserad som ni känner, köp en från internet och ge den i julklapp till personen :)
Och grundträningen är nu verkligen igån på allavar! Älskart :D :D O andra sidan hade jag vilodag idag, men det är en del av träningen också. Det är trots allt inte så ofta man har vilodag, gäller att slappa ordentligt då :P
Men jag hann ändå med en hel del saker idag, trots vilan: dubbel körlektion, handla julklappar, sitta och glo in i väggen, tugga lax, sitta vid datorn, måla, gå runt kvarteret, sitta i bastun, bränna tungan, klappa katter, studera bandet (ska jag bedriva distanspasset på löpbanet eller springa ute i den råa kylan utanför?), knäcka ryggen, gå på toan.....
Ja, ni ser, fullspäckat program! Att jag orkar?
Nu funderar jag på en sak?


Det räcker nu
Tjabarå!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0