Vibram FiveFingers

Tjaba!
Sitter i skolan och har precis haft tyska. Kan inte riktigt säga att vi gör speciellt mycket, men det kan vara skönt det också :P
Annars har jag inte gjort speciellt mycket idag, förutom att jag, under en längre tid, har tittat på ett par "skor" som verkar väldigt schyssta! Vibram FiveFingers heter dem och är uppbyggda på ett sätt som är mest naturliga för oss. Dvs, de har varken någon stötupptagning eller hälklack, men är gjorda på ett sätt som ska göra vårat löpsteg så som det var för fera hundra år seda, då vi var ute och jagade och sprang/gick miltals långa sträckor. För man kan ju ställa sig frågan om vi verkligen är skapta för att springa med skor tunga som pjäxor?
O andra sidan så fanns ju inte asfalt/betongvägar på den tiden så då är det nog inte så klokt att springa med dessa skor. Men på gräs, grus och skogsterräng är dessa skor riktigt bra kan jag lova. Det säger att man "känner" underlaget man springer på! Föresten? Jag har redan beställt dem :P


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0