November, November, November

Tjaba!
November är nu här! Yes, älskar denna månad! Inga löv på täden, 80% gråmulet väder, leråkrar, 10m/sek i vind, nattmörker vid 4, medeltemperatur på 5grader och fåglar som lämnar landet. Kan det bli bättre?

Hur som helst, träningen går bara bättre och bättre, eftersom frakturen bara känns bättre för varje dag :) Jippie!
Den här veckan har jag fått med 2 kvalitétspass, 6*1000m med 45sek vila och 5*2min backintervall. Hur trevligt som helst! Tempot vill jag inte nämna, så imponerande var det inte. Det viktigaste är att jag kan träna på ordentligt igen :) Banpassen med spikisar får dock vänta några veckor till för säkerhetsskull, men annars så ser det ljust ut.

Har nu fått tillbaka ett annat intresse. Måleri :P Det är skönt att få hjärnan på andra tankar ibland, så därför har jag börjat måla igen. 2-3timmar per dag ungefär, räcker gott och väl för att nacken ska säga ifrån :P

Och imorgon kommer jag nog att spendera många timmar framför Tv:n då New York Marathon går, med bl.a Haile Gebrselassie på startlinjen. Det är sällan man ser honom tjurig, alltid ett leende på läpparna :D
Sen får vi se om den såkallade 2:19 mannen (Per "zigge" Synnerman) klarar sitt högt uppsatta mål. Han har ju trots allt fått en hel del kritik från ett gäng rutinerade löpare som tycker att han lägger ribban alldeless för högt. 2:30 vore mer än godkänt enligt dom.
Jag tror dock att han kan överträffa många! 2:24 blir hans sluttid, tror jag personligen, men det får vi se.

November är ju känd som en deprimerande månad då vintern börjar komma, samt att solen inte visar sig så ofta för oss nordbor. Ett tips är att äta D-vitamin tillskott just för att undvika depressioner, just för att vi inte får tillgång till solens strålar under dessa mörka perioder. Om ni är skeptiska till kosttillskott, så ät rikligt med fet fisk, där finns det också gått om D-vitamin.

http://www.kostdoktorn.se/vintersol-och-depressioner - En läsvärd länk om vintersol och depressioner

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0