Sliter som ett djur.....

.......För att påskynda läkningen så fort som möjligt. Har fått tillskott på D-Vitamin och Kalcium för nyproduktion och reparering av skelettet, tränar flitigt på crosstrainern för att bibehålla en god syreupptagning. Kan säga att jag kommer upp i högre pulszoner på crosstrainern, än vid löpning. Riktigt bra alternativträning för löpare! Sen så blir det en hel del vattenlöpning för att hålla en god rörelse i höftpartiet samt att det efterliknar löprörelsen väldigt mycket. Går på laserbehandling för att både ge snabbare blodgenomströmning till området, samt att det är vetenskapligt bevisat på att det påskyndar läkningen drastiskt.
Så ligger det till, skadan känns bättre, visst, jag kan ju gå utan större problem, och även hoppa på det utan att det gör ont(!) Det är en positiv signal, har man stressfraktur brukar det göra väldigt ont att hoppa på ett ben? Men ska inte sätta för stora förhoppningar, det är bara att lyssna på kroppen.
Vill så gärna vara skadefri nu när det går så bra! Jag menar det verkligen, asså shit vad jag pumpar mil och intensitet på crosstrainern alltså! Går fort som tåget och ingen hänger med på gymmet :P Hehe skämt och sido, men det går bra, så jag bara väntar på hur bra det kommer gå då jag kan börja löpa igen.
Men jag har huvudet på topp och börjar lugnt förståss, ett bakslag är det värsta som kan hända.

Ja, vad ska man annars säga? Hösten är kommen, me like it HARD! jo, jag gillar verkligen höst. Att vara ute på ett distanspass i en skog med skiftande färger på löven, och dofter av svamp, samt ett svagt solljus som tränger igenom träden är njutning för själen. Så se till och läk nu så att jag kan få uppleva lite av den stämningen innan det vita möglet lägger sig på marken!

Och kosten? Jo, äter fortfarande till viss del LCHF, basfödan kommer från fett men jag har lagt till kolhydrater i kosten också. Känns väldigt konstigt att utesluta en del eftersom man innerst inne behöver alla bitarna för att kroppen ska fungera optimalt. Men ris, potatis och pasta samt vitt bröd finns inte på kartan. Bara om man bjuds på det såklart, men annars äter jag hemgjort rågbröd, surdegsbröd, quinoa, frukt, bulgur och hampa så kolhydrater får jag ändå i mig ;)
"Stay Primal" - Så lyder mitt citat. Vill man må bra ska man hålla sig till en så naturlig föda som möjligt. Tror starkt på det!
Ska dra nu, Rotmoset kokar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0