Form på uppgång!

Tjaba bloggen!
Äntligen har vinter slagit om till vår! Älskar verkligen våren. Ger forhoppningar då blommor slår ut, fåglar som kvittar, solen som står högre upp och att man ser fram emot sommaren :)
Dock förstår jag inte varför man måste ställa om till sommartid? Vad är syftet med det? Varför kan man inte ha samma tid året om? När man dessutom ställer om till vintertid blir det mörkare ännu fortare? Knäppt...

Går vi över till träningsbiten så känner jag att formen är på uppgång! Hade motflyt i slutet av februari då jag tampades med knäproblem, som sedan övergick i järnbrist vilket dock gick över snabbt tack och lov! Efter det kunde jag träna på ordentligt, men drabbades förra veckan av magkatarr! Kunde dock träna på som vanligt men det var obehagligt att gå med problemet under dagarna. Det bästa med löpningen var att man inte tänkte på det under tiden man sprang. Men nu är det över och denna vecka har gått väldigt bra!
Har dragit ner på träningsmängden, eftersom jag nu i helgen ska springa Terräng - SM i Uppsala. 4km är distansen, P19, mycket spännande med andra ord! Vi får se hur det går. I vilket fall kommer jag få slita ordentligt!
Fruktar en väldigt brant backe, som kommer efter 1,1km löpning. Backar är inte min styrka, men o andra sidan är resten av bana mest flack vilket passar mig som handsken :P
Blir jag bland det 20 främsta är jag väldigt nöjd, men det gäller att bita sig fast. Nu är det lätt att man sätter ribban för högt, men det gör jag icke. Tror personligen att jag är bland de 20 främsta i dagsläget, men alla lopp är inget likt. "Det är bara tuta och kör" som sagt.
Nog pratat om löpning och terräng-SM. Snart drar ju Eurovision Song Contest igång! Alltid roligt. Har smygtittat på alla låtar på Eurovision.tv. Det roligaste är att se vilka kommentarer Sveriges bidrag får från personer runt om i Europa. De flesta tycker "tyvärr" att låten suger! Framförallt texten som är larvig, men att scenframträdandet är proffsigt! Kan faktiskt hålla med! Får hoppas att det finns många tonårsflickor som kollar, för då blir vi farliga. Står de dock över är det good bye sweden...
Aja, vi får se. På tisdag börjar iallafall "inför eurovision song contest" där ett antal "experter" kommenterar alla länders biddrag. Man kan ge 5poäng som max. Det är sällan sverige får lägre poäng än 5 av dem :P Lite favorisering där ;)
Ne, jag har faktiskt Naturkunskap nu, så det är egentligen inte rätt tilfälle att blogga nu. Så jag tackar för mig, och lägger troligtvis upp ett bloginlägg efter Terräng-SM för att ge en feedback på hur loppet gestaltade sig. Nästa vecka är det också Påsklov!
Ha det gött!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0