Sol, sol, strålande sol!

Tjaba bloggen!
Nu är man ingen blekfis längre. Nej, nu har solen stått högt upp på himlen, vilket jag har utnyttjat några timmar genom att sola/steka på gräset. Så nu ser man lite mer "levande" ut :P
Alla dagar under påsklovet var solbelysta! Kan ju inte bli bättre. Det gör också löpningen mer härlig tycker jag. På tal om träningen så rullar det på väldigt bra tycker jag. Kroppen svarar positivt på träningarna, genom att återhämta sig fort. Dock så har jag inte alltid haft förmågan att pressa mig till det yttersta på kvalitétspassen. Ska nog börja köra med holgerssons grupp på fredagar för att få lite "sparring". För det får man! Finns alltid någon att ta rygg på. De har dessutom börjat träna på bana, vilket känns ännu mera lockande!
Idag har jag iallfall bedrivit ett 22km långpass i skogen. Det var skönt! Och vackert! Speciellt när alla vitsippor delar med sin närvaro under löpningen. Avslutade de sista 3km i 4min fart för att sträcka ut benen så att man inte kommer in i det ständiga lunkandet. Gillar verkligen långpass. Ger mig tid att rensa tankarna som ibland kan stressa mig i vardagen. Det som gör mig mest bekymrad är om jag verkligen kommer in på den utbildningen jag har sökt. Dvs sjukgymnast i linköping, umeå, uppsala eller mälardalen (västerås). Snittbetyget verkar ligga på 20,5 -21,2 vilket jag liggar och snuddar på just nu. Men de senaste veckorna har jag bara haft motflyt i skolan. Vet inte om det är en inre press på att jag MÅSTE ha MVG i alla mina sista ämnen, för att säkra en plats, eller om det är något annat. Det är bara intala sig själv att så länge man har gjort sitt bästa, finns det inget man kan göra. Kommer jag inte in, tänker jag söka till vårterminen och göra högskoleprovet, samt möjligtvis höja min betyg i Matte A och Samhällskunskap A, som jag inte blev nöjd med. Jag skulle aldrig kunna tänka mig att jobba med något under hela mitt liv som jag inte tycker om! Hur mycket tid spenderar man på arbetet? MYCKET! Därför ska man ha ett arbete som gör en glad och motiverad. Pengar betyder inte allt för mig. Är det 30 000:-/månad med ett jobb jag ser fram emot att gå till, istället för 80 000:-/månad där hela dagen är kretsat till ett stressigt och belastande yrke, utan någon som helst fritid till något annat så väljer jag utan tvekan det första alternativet!

Nog med högskola och jobb. Om exakt 2 timmar börjar en viktig match. Nämligen IFK Norkköping mot Mjällby! Oh yeah! Norrköping har verkligen fått en bra start i Allsvenskan, så jag hoppas att den trenden håller. Det är dem värda!
Och en sak till! Nu har jag bokat teori & körskoleprovet den 17:e och 19:e maj! :D Har nämligen råpluggat under påsklovet då jag blev godkänd på fas A, B, C och F! Jag börjar känna lukten av körkort. Men det gäller att bibehålla fokuset under hela körningen, så att man inte blir kuggad, likaså att jag pluggar de sista dagarna för att också bli godkänd på teoridelen. Vore himla roligt om jag fick körkortet den 19:e maj :). Då behöver jag inte springa mer! Höhö, ni känner mig bättre än så vid det här läget ;)
Ha en fortsatt bra dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0