Dålig uppdatering

Tjaba bloggen!
Har varit väldigt snål med uppdatering på siståne. Mycket för jag inte har haft lust till det, men också att det har varit slutspurt i skolan med arbeten! Ja, iallafall för min del som hade planer på att höja mig i några enstaka ämnen. Lyckades tyvärr inte med det och orkar inte berätta hela storyn...Mått väldigt dåligt över det, och det sitter fortfarande kvar i huvudet. Men som sagt, lägger det bakom för stunden.
Övrigt har det inte hänt så mycket, förutom att jag har kunnat träna på som vanligt i 2 veckor, då jag innan fick i mig ett virus i kroppen, som hindrade mig att träna en hel vecka. Lite surt, men vad ska man göra? Bara låta kroppen ta hand om viruset och hoppas att det blir bra så fort som möjligt. Tycker att kroppen skötte läkningsprocessen bra! Men det hände lite annat på vägen också som jag inte orkar berätta nu heller :P
Iallafall så hade jag tävlingspremiär igår på bana. 2000m Hinder (91,4cm) uppe i Huddinge stod på programmet, och jag hade många delmål. Det första var att persa (6.49,20), andra var att gå under 6.40 och det tredje var att slå klubbrekord (6.35,9). Hade därför stora förhoppningar och kände att detta kunde bli en lyckad dag för min sida. Resultatet blev dock "sådär". jag är nog mer besviken än glad. 6.47,34 blev sluttiden, pers med 2sek ungefär, men som sagt, inte speciellt nöjd. Varför? Det största var att jag fegade. Mycket! Släppte tätklungan redan efter 200m, vilket absolut inte är godkänt! Att ge max är något som jag alltid vill sträva efter, och det lyckades jag absolut inte med idag! Kände mig fortfarande fräsch efter 4varv (1600m) men gjorde en liten fartkning på sista varvet då jag såg möjligheten att kunna persa. Men den riktiga gnistan försvann efter 1varv redan. Att kunna sololöpa och persa får man väl ändå se som en liten bedrivt, men jag har SÅÅÅÅÅ mycket mer i kroppen! 10sek kan jag lätt kapa! Det vet jag. Men då måste man också våga hänga med tätklungan och det gjorde inte jag denna gång. Någon mental spärr inträffade. Men man lär sig av sina misstag, och nästa tävling är den 20-21 juni redan, då Senior-DM står på programmet. Tänker åtminståne ställa upp på 1500m, sen får vi se om det också blir 5000m eller 800m?
En annan ursäkt angående gårdanes tävling är också att det har varit sparsamt med träningar på bana. Var lite osäker på hur löpkänslan var, då det skillnaden är ganska stor mellan banlöpning och terränglöpning. Men jag var ändå inte speciellt huksittande igår, enligt päronen, det är mest att våga pressa sig till max som jag behöver just nu. Kan jag plåga mig ordentligt på nästa tävling kan detta bli bra!
Men sunt förnuft behövs ju också. springer jag max från början, blir mjölksyran lite för upphetsad och kramar ur mina muskler lite för tidigt :P
Men våga, det tänker jag göra nästa gång!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0