Bra vecka!

Tjaba bloggen!
Lite dåligt med uppdatering på siståne. Mycket att göra nu för tiden, så det kan bli svårt att hinna med det ibland.
But now I´m back on track så därför kan jag dra en snabb summering om hur denna vecka har sett ut, och hur förra veckan gestaltade sig i mitt vardagliga liv.
Förra veckan var det mycket i skolan som vanligt, med plugg så fort jag hade tid för det. Träningen tycker jag också gick bra och kände mig hoppfull inför helgen tävling, där uttagning till nordiska mästerskapen stod på agendan i Uddevalla. När dagen kom kändes kroppen som vanligt. Lite "slow start" på morgonen. Uppvärmingen kändes också precis som vanligt, inget nervös dock vilket kan vara ett första dåligt tecken. Hade också svårt att bestämma mig om jag skulle ha lättviktare eller spikes på denna bana. Valde det sista alternativet. Övervägde också ett tag om jag skulle ha långärmad eller kortärmad t-shirt under tävlingslinnet. Gick på det första.
6km (5,8km för att vara exakt) skulle avverkas 4 varv på en 1500m (1450m för att vara exakt) bana som började med en ganska brant backe.
När startskottet gick kändes farten helt ok för min del. Lade mig längre bak i klungan. När backen hade avverkats skruvades tempot upp och redan då kände jag att något inte stod rätt till. Det gick inte att vara avslappnad i kroppen, utan spände mig i alla muskler jag kan komma på just nu. De resterande 5km kände jag mig bara som en lyckstolpe och hade planer på att bryta efter 3km, men valde att trumma på i ett tempo som jag kallar för "mellanmjölksfart". Det är varken lugnt eller fort, bara något mellanting. Klungan försvann lika fort som startskottet gick. Lite sådär smått pinsamt tycker jag. Är dock grymt imponerad av en dels prestationer. Grattis till er!

Om vi går vidare till denna vecka så har det varit fullt upp med allt i princip.
100km löpning har avverkats + 70min crosstraining + 5 gympapass i skolan. Ja, det har varit en hel del träning. Om ni undrar varför jag har bedrivit 5 gympapass så kan jag med detsamma säga att jag inte gjorde det med fri vilja. Det är obligatoriskt att ha något som kallas "uppgympa" i denna kurs som jag har just nu, och eftersom vi är 5 grupper i vår klass, så skulle alla ha ett pass denna vecka, som var obligatoriskt för alla att vara med på om man vill bli godkänd. Men jag såg det lite som aktiv vila. Man håller igång kroppen på ett naturligt sätt. Blir också lite taggad när det är dunka dunka musik som håller på att spräcka speglarna!
Godkänd blev jag iallfall, men å andra sidan är det mycket svårt att bli underkänd på uppgympan :P
Valde dock att känna efter om kroppen skulle palla att träna så mycket vid sidan om med 5 gympapass. Skulle jag känna mig onormalt trött eller seg så skulle jag dra ner på mängden distans denna vecka. Men så blev det inte då jag aldrig kom in i denna svacka. Upplevde motsatsen faktiskt. Båda kvalitétspassen som jag bedrivde denna vecka gav positiv respons. Synd att man inte kände sig så förra veckan.

Och så har det självklart varit mycket plugg denna vecka, eftersom det är tenta nu på onsdag. Jisses! Hur ska det gå? Resultatet kommer själv att tala om det efteråt ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0