Höst!

Tjaba bloggen!
Jag älskar hösten! Tror jag har nämnt det tidigare på bloggen men så är det! När solen står något lägre på himlen, när luften känns lika syrerik som om man vore i alperna och när löven slår om i röda, gula och orangea färger är helt underbart!
De två sista veckorna har gått väldigt fort måste jag säga. Både när det gäller skolarbete och träning. Dock så måste jag säga att det tar på psyket att hela tiden ligga på efterkälken med plugget, då mycket av tiden går åt på att handla och laga mat, träna, äta, diska, tvätta mm. Har jag nämnt det här förr? Om jag har det så får ni gärna säga till, annars lär jag ta upp det igen framöver, för jag har svårt att se hur jag ska få in mer timmar åt plugg, då mängden på träningen kommer ökas längre fram :/ Får göra det bästa av situationen och se hur långt det går. Umeå är riktigt fint! Klasskompisarna är hur schyssta som helst, likaså lärarna är riktigt bra på att lära ut, så man har ju förutsättningarna när det gäller utbildningen. Dock så är jag lite besviken på systemet när det gäller löpträningar. Tycker inte det finns något strukturerat schema här bland klubbarna. Har därför mest bedrivit träningen själv. Dock så har jag idag och förra veckan bedrivit långpass med två grabbar så det har varit riktigt trevligt! Likaså bedrev jag ett kvalitétspass med en löpargrupp, men annars har det varit enskild träning, vilket jag dock har lätt att motivera mig för, men när det är hård träning på schemat så vill man ändå ha lite sparring på träningarna. Känns som att man kan trycka på lite extra, när tröttheten börjar infinna sig under tidens gång.

Iallfall sprang jag förra veckan 95km + 75min Crosstraining + 50min Bålstyrka varav 2 kvalitétspass som gick över förväntan!
Denna vecka loggade jag in på 77km + 80min Crosstraining + 30min Bålstyrka då jag skulle trappa ner på mängden. Två pass var också kvalitétsinriktade i form av intervaller som var betydligt hårdare mot förra veckan. Likaså blev långpasset 24km denna vecka till skillnad från 21km förra veckan så kroppen svarar bra på träningen!

Det hände dock en olycka i måndags. Efter att jag hade haft gruppträning på IKSU och skulle fara hemmåt (ja, till vandrarhemmet då :P) var det någon som hade punkterat min cykel. Asså, varför vill någon person förstöra för någon annan på det viset? Sätta dit häftstift på båda hjulen. Idioter. Då var jag inte glad när jag fick leda (bära) cykeln hem, och börja med att söka på cykelverkstad. Suck. Men i slutändan löste det sig dock. Men det kan ju hända igen och då kommer jag inte se ut som en solstråle direkt... Men idag har det varit strålande sol, jag har bedrivit ett underbart långpass och min far har varit här över helgen så jag mår helt prima!
Men nu måste jag tvätta kläder, eftersom några mekaniker byter golv i källaren, så man får inte använda tvättmaskinen.
Ha en fortsatt trevlig söndag! Och nu kom jag på att IFK har börjat spela mot Elfsborg. Snälla, vinn!! (jag syftar såklart på IFK)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0