1 vecka avklarad

Tjaba bloggen!
Back on track igen kan man väl säga. Har som sagt bosatt mig nu i Umeå, influerat atmosfären i skogarna och stadskärnan, tränat hårt, pluggat "hårt" (jo, efter mina vanor så har jag det), flyttat hit och dit mm. På tal om flyttning så bodde jag de första 3 dagarna på Scandic Plaza då jag inte hade något boende ännu. Fick dock ett erbjudande på ett vandrarhem vid namn KFUM YMCA Hostel, där jag nu bor och kommer göra det fram till den 1:e oktober. Efter det så ser det ut som om jag får ett boende trots allt, även om YMCA är en slags studenkorridor. Börjar trivas rätt bra där nu. Det var dock ganska jobbigt med att flytta min 3, 20kg väskor från Scandic till vandrarhemmet, då det dessutom regnade, hade inte käkat (och inte handlat!) så humöret var inte direkt på topp. Men som sagt, nu har man fått rutin på saker och ting så det känns bättre.
Om ni följer bloggen kontinuerligt så vet nog redan de flesta att jag studerar som sjukgymnast här uppe. Kan redan säga att jag har kommit till en klockren klass, där alla är vänliga och vill samma sak. Dessutom har alla en inställning som gillas hos mig starkt! Så det här kan bli riktigt bra. Men om jag ska vara ärlig så är det inte lätt. Vi har börjat med Anatomi, där i princip allt är på latin! Ett nytt språk behöver man typ lära sig, för att första vilka skelett, muskler, nervsystem, rörelser mm fungerar. Det handlar helt enkelt om att nöta in skiten. Efter det hoppas jag att hjärnkontoret har programmerat in allt. Jag har en tendens att blanda ihop namnen med felaktiga delar på kroppen, så jag har inte så mycket fritid, eftersom jag själklart inte låter studierna gå före löpningen. No way, men ibland får man dock vara flexibel att träna antingen tidigare eller senare för att knyta ihop programmet. Sen är ju jag en sådan person som är väldigt petig inom många staider. För det första köper jag bara riktig mat som jag lagar från grunden. Inget skräp som halvfabrikat med en tillagningstid på 5min. Då är risken att man blir sängliggande, pågrund av det dåliga immunförsvaret som kroppen inte får möjlighet att stärka med denna sorts mat. Nej, riktig mat som sagt, så bara 40min försvinner åt att laga mat och diska, men jag sparar ju ändå tid på att göra en extra stor portion till kvällsmaten, som jag gör till matlåda.
Nog om det. Träningen har gått bra denna vecka. Mängdmässigt blev det 85km + 45min Rockgympa + 45min Crosstraining. Utöver det har jag sätt till att köra 20min bålstyrka efter träningspassen 3ggr/vecka likaså fotstyrka. Av dessa 85km var 30km ren kvalitét i form av långa backintervaller, fartlek och ett terränglopp vid namn "Umemilen". För de som hänger med i texten kan man gissa sig fram att ordet Ume-milen är ett 10km lopp i terräng. Den tävlingen gick av stapeln idag då jag sprang in på tiden 36.50 vilket jag känner mig ganska nöjd med. Kroppen kändes stark trots att jag inte har tagit en vilodag på 8 dagar. Banan var dock väldigt flack, men är dock lite ovan att tävla på dessa sträckor så loppet blev lite feldisponerat. Inte att jag kroknade på slutet utan att det fanns ganska mycket krafter kvar. Men det är ju iförsig en positiv sak, även om jag alltid brukar följa mottat att man ska ge allt!
Lidingöloppet 10km om två veckor ser jag därför fram emot! Dock så är den mer kuperad, men efter att ha bedrivit ett långpass i tisdag på 19km, där den sammanlagda stigningen blev 950m(!) så ska det nog inte vara några problem.
Det är som sagt mycket att göra nu, men jag ska försöka att uppdatera bloggen när jag hinner. Prioriterar andra saker före. Sorry :P
Ha en fortsatt trevlig kväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0