100!

Tjaba bloggen!
Ja? Vad betyder nu 100? Jo. Det är mitt 100:e inlägg idag! Hehe, det var värst :P Trodde inte att jag hade skrivit så många blogginlägg, men tydligen är det så.
Har nu varit hemma i Norrköping sedan i onsdags, då jag bl.a. var på en "hjärtscreening" för att kolla hur mitt hjärta mår. En återkallelse för att vara på säkra sidan och det gick ju självklart inte att byta till Umeå sjukkhus istället för Linköping. Men jag förlorade ändå inget rent skolmässigt, då lärarna var nere i Stockholm på någon konferens tror jag. I vilket fall var det schemafritt onsdag, torsdag, fredag och även måndag. Men plugga ska man ju såklart göra ändå :P
Träningen gick bra i början av veckan, men på fredag kväll fick jag en mycket irriterande symptomkänning. En förkylning var på gång! Nej, inte nu! Orkar inte med sådant skit. Det kan dock finnas en bidragande orsak till varför jag blev förkyld. På måndagen, då vi hade föreläsning i ett klassrum, hade jag min vattenflaska på bordet. Eller.. Det var iallafall det jag trodde. Min såg likadan ut men jag hade inte tagit upp min flaska ur väskan. Alltså var det min bordskamrats flaska.. Jag drack ju som sagt ett par klunkar ur den, och hade den placerad nära mig. Efter ett tag frågar bordskompisen var hans vattenflaska har tagit vägen? Likaså hoppades han att ingen annan hade druckit ur den, eftersom han var genomförkyld... Pust. Jag sa som det var, och han gav mig rådet att ta en ordentlig C-vitaminkur när jag kom hem. Och visst gjorde jag det! Köpte både Khan Jang och Echinacea på apoteket i förebyggande syfte. Måndag kväll flöt förbi, tisdag också, onsdag också och även tordag. Inga förvarningar alls på att en förkylning var pågång. Så det behöver ju inte ha varit den orsaken till att jag blev förkyld. Kunde ha varit något slarv från min sida, men inget jag kan komma på? I vilket fall var jag snorig och seg på lördagen, så det fick bli veckans andra vila. På söndagen kände jag mig bättre, och hade genomskillnigt snor, så därför blev det en mycket lugn jogg på 35min. Idag kände jag mig mycket bättre till mods. Fortfarande snorig, men mycket klarare i knoppen. Blev 11km lätt distans + lite styrka därtill. Kände mig också bättre tillfreds efteråt så det går nog åt rätt håll. Dock så känns det som att jag inte är tillräckligt farttränad inför Lidingöloppet på lördag. Det har varit sparsmakat med kvalitétsträning de senaste dagarna, så vi får se hur det blir med den saken. Är bara all förkylning borta ställer jag upp, men resultatet kan bli hur som helst. Satsar mer på Terräng-DM veckan efter i Linköping (ja, då åker jag tillbaka till Norrköping igen) men tar Lidingöloppet som en genomkörare.
Nu sitter jag på tåget igen upp till Umeå, då lektionerna börjar imorgon. Har pluggat så mycket jag har haft tid för (typ). Det är som sagt väldigt svårt, men utmanande. Bara ta sig i kragen och göra sitt bästa, men jag måste ersänna att det var värre än jag trodde.
Vet inte om jag har så mycket mer att säga. Grundträningen kommer att dra igång mer seriöst efter Terräng-DM. Siktar på att ligga mellan 110-120km/vecka i snitt i vinter. Får se hur det blir. Viktigt att det finns en röd tråd i träningen, annars så blir det bara "tomma mil" uttryckligen.
Ha en fortsatt trevlig sen-eftermiddag/kväll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0